Stomatologia zdrowie i piękno w prezencie

Lub wyszukaj termin i zarezerwuj ONLINE

Lub wyszukaj termin i zarezerwuj ONLINE

SEDACJA WZIEWNA – ZNIECZULENIE GAZEM ROZWESELAJĄCYM

Stomatologia dziecięca

Jednym z istotnych czynników, który sprawia, że ludzie unikają wizyty u stomatologa, jest strach przed bólem. Część realizowanych procedur dentystycznych rzeczywiście może powodować bardzo nieprzyjemne doznania. Mając w pamięci ból odczuwany podczas zabiegów, wiele osób stale odkłada wizytę dentysty. Niesie to za sobą poważne ryzyko – zgłoszenie się do stomatologa, kiedy choroba wejdzie w zaawansowane stadium, może znacząco zwiększyć koszty leczenia oraz sprawiać, że będzie ona znacznie dłuższe i bardziej dotkliwe. Dlatego warto reagować możliwe wcześnie na wszelkie oznaki próchnicy, szczególnie że obecnie w celu podniesienia komfortu pacjentów coraz częściej stosuje się znieczulenie gazem rozweselającym, lub też jak fachowo określa się tę metodę sedację wziewną.

Zalety sedacji wziewnej

Przede wszystkim należy podkreślić, że sedacja wziewna jest metodą w pełni bezpieczną. Podanie odpowiedniej dawki podtlenku azotu wprowadza pacjenta w stan rozluźnienia. W efekcie czuję się on odprężony. Powoduje to, że niemal zupełnej eliminacji ulega u niego lęk. Ponadto zastosowanie gazu rozweselającego ogranicza odczuwanie bólu, co zwiększa komfort pacjenta podczas zabiegu i ułatwia dentyście przeprowadzenie zabiegu. W razie potrzeby bez większych problemów można połączyć sedację wziewną także z innymi metodami znieczulenia. Zmniejsza to znacznie niedogodności związane z ich podaniem.

Znieczulenie dzieci gazem rozweselającym

Sedacja wziewna jest szczególnie pomocna w przypadku osób z nadpobudliwością psychoruchową lub zaawansowana dentofobią. Często jej zastosowanie jest jedną możliwością na przeprowadzanie u nich zabiegów. Gazu rozweselający coraz chętniej używa się także do znieczulania dzieci. Wizyta u dentysty wiąże się bowiem dla nich ze sporym stresem. W najgorszym przypadku może on przybrać postać paniki. Zaistnienie takiej sytuacji uniemożliwia przeprowadzanie jakichkolwiek działań. Dlatego wykorzystanie sedacji wziewnej staje się powoli standardem w stomatologii dziecięcej. Dzięki niej dziecko czuję przyjemne oszołomione i w znacznie w mniejszym stopniu odczuwa ból, stomatolog może zaś bez przeszkód wykonać wszystkie niezbędne procedury.

W jakich przypadkach nie należy stosować sedacji wziewnej?

Odpowiednio podany podtlenek azotu jest bezpieczną metodą redukcji stresu i bólu podczas zabiegów stomatologicznych. Nie wszyscy mogą jednak z niej skorzystać. Dotyczy to kobiet w ciąży (szczególnie w pierwszym trymestrze), alkoholików, osób cierpiących na schorzenia psychiczne, stwardnienie rozsiane, przerost migdałków gardłowych, czy porfirię. Oprócz tego nie należy stosować sedacji wziewnej w przypadku pacjentów z chorobami płuc takimi jak rozedma płuc, czy rozstrzenie oskrzeli. Warto pamiętać jednak również o tym, że nie zaleca się stosowania podtlenku azotu u przeziębionych i zakatarzonych osób.

Jak działa sedacja wziewna?

Leczenie za pomocą znieczulenia gazem rozweselającym jest jedną z łatwych i bezpiecznych form na uspokojenie Pacjentów, którzy boją się przed wizytą u specjalisty. Dentysta stosuje sedację wziewną, aby ograniczyć świadomość Pacjenta i częściowo znieść czucie bólu. W efekcie pozwala to także stopniowo pozbyć się lęku. W gabinecie stomatologicznym Codzienna Stomatologia podajemy za pomocą specjalnej maseczki gaz rozweselający, który wprowadza w stan rozluźnienia i odprężenia.

Dlaczego warto stosować sedację wziewną w naszym gabinecie stomatologicznym?

Jesteśmy zespołem profesjonalistów z zakresu stomatologii, dlatego też zabiegi sedacji wykonujemy od wielu lat. W związku z tym posiadamy ogromne doświadczenie w tym zakresie. Korzystamy z najnowocześniejszych urządzeń do sedacji wziewnej MDM, a także posiadamy bardzo duży wybór maseczek zapachowych dla najmłodszych. Gwarantujemy także indywidualne podejście do każdego Pacjenta – zarówno tego najmłodszego, jak i nieco starszego, który obawia się wizyty u dentysty.

Jak przebiega sedacja wziewna u dzieci?

Gdy rodzic po raz pierwszy pojawia się z dzieckiem w naszym gabinecie, przeprowadzamy wizytę adaptacyjną. Mali Pacjenci mogą zaznajomić się z nowym miejscem, poznać lekarza oraz asystentkę. Rodzice wypełniają także ankietę o stanie zdrowia dziecka. Stomatolog dziecięcy przeprowadza natomiast dokładny wywiad lekarski, aby ustalić plan leczenia i możliwości zastosowania sedacji. W trakcie pierwszej wizyty wykonujemy także przegląd jamy ustnej oraz wypełniamy diagram zębowy. Lekarz dobiera właściwy rozmiar maseczki zapachowej, a rodzice mają za zadanie ćwiczenie z dzieckiem zakładanie jej na nos oraz oddychanie przez nią z zamkniętą buzią. Na następnej wizycie maseczkę podłączamy do aparatu sedacyjnego. Sam gaz nie posiada zapachu, ale dziecko może poczuć przyjemny zapach wybranej maseczki. Wprowadzenie w stan sedacji następuje po 5 minutach od oddychania przez nos. Podtlenek azotu działa bardzo delikatnie i znieczula. Pod koniec zabiegu dziecko oddycha czystym tlenem, dzięki któremu po kilku minutach gaz przestaje działać.

Zapraszamy dzieci i dorosłych do skorzystania z sedacji wziewnej, jaką oferujemy w gabinecie stomatologicznym Codzienna Stomatologia. Do każdego Pacjenta podchodzimy w sposób indywidualny i na podstawie wcześniejszego wywiadu podejmujemy decyzję o zastosowaniu sedacji.

,