Profilaktyka stomatologiczna

Lepiej zapobiegać niż leczyć – ta stara prawda sformułowana przez Hipokratesa wciąż pozostaje aktualna. Świadczą o tym nie tylko wyniki badań, ale także codzienne doświadczenie. Przekonał się o tym każdy, komu zdarzyło się zaniedbać swoje zęby. Niestety nawet ich dokładne i regularne czyszczenie nie daje pełnej gwarancji ochrony. Spożywanie pokarmów bogatych w barwniki i słodyczy, picie kawy i wina, a także palenie papierosów przyczyniają się do tworzenia osadu, kamienia nazębnego oraz przebarwień, których nie można usunąć domowymi metodami. Aby przeciwdziałać ich powstawaniu, należy regularnie poddawać się zabiegom z zakresu profilaktyki stomatologicznej.

Zabiegi z zakresu profilaktyki stomatologicznej

Wykonujemy komplet czynności profilaktycznych, które pomagają zachować prawidłową higienę zębów i jamy ustnej. Umożliwiają szybkie i skuteczne usunięcie osadu oraz kamienia nazębnego, powodują, że zęby stają się gładkie i nie mają widocznych przebarwień. Ponadto nasze zabiegi profilaktyczne prowadzą do wzmocnienia zębów, odnawiając ich wiązania z kośćmi. Należy bowiem pamiętać, iż zadbanie o zdrowie dziąseł to jeden z kroków do pięknego uśmiechu!

Nasze działania profilaktyczne obejmują:

• usuwanie kamienia nazębnego metodą skalingu i ręczną,
  • usuwanie wszelkich osadów nazębnych, nalotów i przebarwień przy pomocy piaskarek profilaktycznych,
  • polerowanie powierzchni zębów wraz z usuwaniem różnego rodzaju nawisów (np. starych wypełnień) i miejsc retencyjnych dla bakterii,
  • fluoryzację zębów przy pomocy stężonych preparatów fluoru w żelach i piankach,
  • wskazówki żywieniowe, które pomagają uchronić zęby przed próchnicą i odkładaniem się osadów,
  • instruktaż higieny jamy ustnej obejmujący wybór odpowiedniej szczotki, preparatów, nici dentystycznych.

Dlaczego odpowiednia profilaktyka ma znaczenie?

Wszystkie podejmowane przez specjalistów z naszej kliniki działania profilaktyczne mają na celu ochronę zębów przed rozwojem próchnicy oraz przed chorobami dziąseł. Systematyczne oczyszczanie szkliwa z nagromadzonego osadu, usuwanie kamienia nazębnego, fluoryzacja to czynności, które jak najdłużej pozwalają cieszyć się naszym pacjentom ze zdrowego uśmiechu. Bez tych działań pacjent pozwala na to, aby w jego jamie ustnej rozwijały się bakterie i drobnoustroje, które są powodem powstawania osadu oraz kamienia. Te zaś, oprócz próchnicy, prowadzą również do nadwrażliwości zębów, zapalenia dziąseł i paradontozy. Powodują ponadto przykry zapach z ust i wyglądają nieestetycznie, co również powinno skłaniać pacjentów do tego, aby pamiętać o znaczeniu profilaktycznych zabiegów.