Profilaktyka stomatologiczna

Lepiej zapobiegać, niż leczyć – ta stara prawda sformułowana przez Hipokratesa, wciąż pozostaje aktualne. Świadczą o tym nie tylko wyniki badań, ale także codzienne doświadczenie. Przekonał się o tym każdy, komu zdarzyło się zaniedbać swoje zęby. Niestety nawet ich regularne czyszczenie nie daje pełnej gwarancji ochrony. Spożywanie pokarmów bogatych w barwniki oraz słodyczy, picie kawy i wina, a także palenie papierosów przyczyniają się do tworzenia kamienia nazębnego, do którego usunięcia nie wystarczą domowe metody. Aby zapobiec jego powstawaniu, warto poddawać się regularnym zabiegom z zakresu profilaktyki stomatologicznej.

Dlaczego odpowiednia profilaktyka ma znacznie?

Kamień nazębny, czyli zwapniona płytka nazębna, może stać się przyczyną wielu dolegliwości – do próchnicy przez nadwrażliwość uzębienia, po zapalenia dziąseł i paradontozę. Dlatego w przypadku zaobserwowania jego powstania, nie należy go lekceważyć, tylko szybko zgłosić się do stomatologa. Oprócz kwestii zdrowotnych zachęcić do tego może także jego wygląd – pojawia się on najczęściej w formie żółtego nalotu na zębach w okolicy linii dziąseł. W efekcie znacząco obniża estetykę uzębienia.

Często trudno uniknąć kamienia nazębnego, pomocne w tym będzie z pewnością odbywanie regularnych kontroli stomatologicznych oraz wykonywanie profilaktycznych zabiegów. Warto również zasięgnąć rady dentysty w kwestii rozwiązań pozwalających na utrzymania odpowiedniego poziomu higieny jamy ustnej.

Zabiegi z zakresu profilaktyki stomatologicznej

Przeprowadzone przez nas zabiegi higieniczne pozwolą nie tylko oczyścić zęby z osadów i kamienia nazębnego, ale pomogą również w odnowie wiązań między kością a zębami (wzmocnienie zębów). Należy bowiem pamiętać, iż zdrowe dziąsła to podstawa pięknego i zdrowego uśmiechu!

Nasze działania profilaktyczne obejmują:

• Profesjonalne usuwanie kamienia nazębnego metodami scalingu mechanicznego i ręcznego,
  • Usuwanie wszelkich osadów przy pomocy piaskarek profilaktycznych,
  • Polerowanie powierzchni zębów wraz z usuwaniem różnego rodzaju nawisów (np. starych wypełnień) i miejsc retencyjnych dla bakterii,
  • Fluoryzacja zębów przy pomocy stężonych preparatów fluoru w żelach i piankach,
  • Wskazówki żywieniowe,
  • Instruktaż higieny jamy ustnej obejmujący wybór odpowiedniej szczotki, preparatów, nici dentystycznych.