Implanty zębowe

Implantologia to dziedzina stomatologii poświęcona wypełnianiu ubytków. Mimo rozwoju chirurgii stomatologicznej i leczenia zachowawczego, wielu zębów u pacjentów nie da się odratować. Te utracone w wyniku zaawansowanej próchnicy, choroby przyzębia czy urazu można „odzyskać” przy pomocy implantów zębowych.

Czym jest implant zębowy?

Implanty zębów to specjalne śrubki stanowiące imitację korzeni zębowych. Implant umieszcza się w kości. Następnie mocuje się do niego dopasowany łącznik, który stanowi wsparcie dla sztucznej korony. W praktyce implant jest zatem niewidocznym „zawiązkiem” nowego zęba.

Implanty wykonywane są z czystego stopu tytanu, który wprowadzony w organizm na stałe zrasta się z tkankami. Ponieważ nie jest on traktowany przez tkanki jako ciało obce, wykonane z niego implanty nie wywołują w organizmie niepożądanych reakcji obronnych. Implant wszczepiany jest w znieczuleniu miejscowym, dlatego zabieg, który być może nie należy do najprzyjemniejszych, nie jest bardziej bolesny niż np. leczenie czy ekstrakcja zęba. Ponadto taki zabieg implantologiczny jest uniwersalny, gdyż można go wykonać praktycznie na każdym odcinku szczęki. W dalszym etapie leczenia na śrubę można założyć pojedynczą koronę, most lub pełną protezę.

Zabiegi implantologiczne w Mysłowicach i Dąbrowie Górniczej

W naszych gabinetach w Dąbrowie Górniczej i Mysłowicach wszczepiamy implanty zębowe niezależnie od wieku pacjenta czy przyczyny utraty uzębienia. Po odbyciu wizyty u chirurga zębowego i przejściu badań lekarskich potwierdzających możliwość korzystania z implantów, pacjentowi jest przedstawiany plan leczenia. Jego następstwo stanowi zabieg wszczepienia implantu zębowego bądź też kilku implantów jednocześnie.

Więcej szczegółów dotyczących procedury wszczepienia implantów oraz zabiegów z zakresu chirurgii stomatologicznej mogą Państwo uzyskać kontaktując się z wybranym gabinetem naszej kliniki stomatologicznej.