Budowa implantów zębowych

implant 1200x540 - Budowa implantów zębowych

Wszczepienie implantów zębowych już od wielu lat jest najdoskonalszą metodą odbudowy utraconych zębów. Dzięki nim jest bowiem możliwe nie tylko idealne odwzorowanie estetyczne utraconego zęba, ale również przywrócenie jego pełnej funkcjonalności. Wszystkie zalety implantów zębowych są powiązane z ich budową. Jakie elementy składają się na implant zębowy, tego dowiesz się z naszego najnowszego wpisu na blogu.

Idealne odwzorowanie korzenia zęba

Nie każdy wie, że implant zębowy tak naprawdę nie odwzorowuje korony zęba, a jego korzeń. Implant to wszczepiana w dziąsło metalowa śruba. Wykonana z tytanu, jego stopów lub z cyrkonu wykazuje całkowitą biozgodność z tkankami organizmu, dzięki czemu te traktują je jak swoją integralną część. To właśnie dlatego implanty, jako jedyna metoda odbudowy uzębienia są w stanie zlikwidować ryzyko postępowania procesu atrofii, tzn. zaniku kości. Po wszczepieniu implant jest bowiem obrastany przez tkanki kostne, co całkowicie zapobiega temu procesowi, a dodatkowo gwarantuje odbudowywanemu zębowi bardzo dobrą stabilność.

Żeby to było możliwe, najczęściej tytanowy implant, przed wszczepieniem w dziąsło jest jeszcze pokrywany porowatą substancją, plazmą tytanową lub hydroksyapatytem, co ułatwia tkanką obrastanie implantu.

Korona protetyczna

Oprócz wykonanego z tytanu lub z cyrkony filara implantu zębowego, niezbędne jest także wykonanie korony protetycznej, która idealnie odwzorowuje wygląd utraconego zęba. Na początku, tuz po wykonaniu zabiegu implantacji zazwyczaj stosuje się korony tymczasowe. Wykonane najczęściej z akrylu, mają za zadanie zabezpieczenie wszczepionego sztucznego korzenia do czasu całkowitego zagojenia powstałej rany.

Później koronę akrylową zastępuje się już koroną stałą, która jest wykonana z porcelany. Dlaczego z porcelany? Dlatego, że materiał ten po pierwsze charakteryzuje się najbardziej zbliżonym wyglądem do naturalnych zębów, a po drugie jest na tyle trwały, że będzie w stanie bez problemu wytrzymać wszystkie obciążenia mechaniczne związane przede wszystkim z funkcją przeżuwania.

Jeżeli ktoś chciałby się dowiedzieć więcej szczegółów na temat implantów zębowych, zachęcamy do kontaktu z naszą Kliniką Stomatologiczną.